19 Mart 2015 Perşembe

Aknetrent Günlüğüm -1- II Kupakızınınmakyajı


Merhabalar, bugün blogda bir çok insanın kullanmaktan çekindiği Aknetrent var.

Öncelikle Aknetrent nedir ? 
Akne tedavisinde kullanılan bir hap. Aknetrent' ten daha çok bilinen Roaccutane isimli ilacın farklı ülkede üretilen daha düşük fiyatlısı denilebilir. Depresyon ve intihara eğilime kadar bir çok yan etkisinin olduğu konuşulur. Ki doğru da... Ama bu yan etkiler sadece psikolojik tedavi gören kişilerde görülmüş. Karaciğeri çok yoran bir ilaç. Bu yüzden kullandığınız süre boyunca her ay kan tahlili yaptırıyorsunuz ve karaciğer enzimlerinizin durumuna göre ilacın dozunda değişiklik yapılıyor.


Ben üç aydır kullanıyorum. Şimdi de yeni başlayacak ya da yeni başlamış olan, bu konuda kafasında soru işareti olanlar için üç aylık deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.

İlk ay, ben de tereddütle başladım. İnternetten araştırdım, kullanan tanıdıklarıma sordum, doktora, eczacıya... Herkese sordum. Kullananlardan 'Baş ağrısı yaptı, burun kanaması, çok sinirliydim, her akşam ateşim çıkıyordu, ilk hafta sivilceler püskürdü, kocaman sivilceler çıkmıştı, bir yıl kullandım bir işe yaramadı' laflarını duydum. Ama sivilcelerden bıktığım için 'Artık yeter! ' dedim.Bütün duyduklarıma rağmen başlamaya karar verdim. İlk kullandığım günü çok iyi hatırlıyorum (bağımlı ? :D ). Dudaklarımda karıncalanma hissetmiştim ve çok şiddetli eklem ağrım olmuştu. Üçüncü günden sonra merhaba Sahra Çölü dudaklar... Dudaklardan başlayarak her yeriniz kurumaya başlıyor. Vücudunuz, kafanız, gözünüz... Kafa derim pul pul dökülüyordu saçlarımda kepek var gibi görünüyordu. Gözlerim kurumaya başladı. Derste ağrıyordu ve kapatma ihtiyacı hissediyordum. Suni gözyaşıyla bu olay çözülüyor. Benim 2 hafta falan sürmüştü sadece. Bunun dışında ağır depresyonlar, sıkıntılı haller, bunalımlar olmadı. 10mg ve 20mg olarak iki kutu ilacım vardı. Sabah 10mg olanı, akşam 20mg olanı alıyordum.

İkinci ay, kuruluk devam etti. Burun kanamam oldu ama dışarıya sızarak kanamıyor. İçten kanıyor ve acı falan olmuyor kuru olarak geliyor. Bir kaç kez oldu. 20mg' lık ikişer kutu kullanmaya başladım.

Üçüncü ayım dün bitti. Kuruluk halen devam ediyor. Onun dışında egzama çıktı ellerimde. Bunun için de doktor merhem verdi. Henüz 3 gündür kullanıyorum ama bayağı iyileşti. Hafif kaşınıyor sadece. 20mg ve 10mg olan düzenime geri dönmüştüm.

Şimdi bu kullandığım süre boyunca devam eden kurulukla nasıl başa çıktığımı anlatayım.
1) Dudaklarım için yazısını burada yazdığım Blistex MedPlus, renkli Maybelline Baby Lips, herhangi bir stick formda ya da parmakla uygulanmayan renksiz lipbalm (Buradaki gibi.) ve Vaseline jel nemlendirici kullanıyorum. 
2)Vücudum için bebek yağı,yine Vaseline jel nemlendirici ve Dove' un vücut kremini kullanıyorum.
3)Yüzüm için Garnier kuru ve çok kuru ciltler için olan nemlendiricisini kullanıyorum. Bir de arada Avon' un nemlendirici maskesini. Yazısı burada.
4)Ellerimde Arko' nun klasik el kremi ve Oriflame' in el ve tırnak kremi, Dalan'ın el kremi... gibi bir sürü krem kullanıyorum (: Önceki linklerde bu el kremlerini ve yorumlarını da bulabilirsiniz.

Gelelim 3 ay sonunda sivilcelerde olan değişimlere... Oldukça azaldılar ve görünümleri de düzeldi. Şu an kesinlikle kırmızı görünmüyorlar. Benim sivilcelerim deri altı sivilceleriydi ve yüzüme dokunduğumda derimin altındakileri beze gibi hissedebiliyordum. Şimdi ise deri altında elime gelen hiçbir şey yok.

İlacın yağlı saça sahip olanlar için çok büyük bir artısı var. Saçlarınızı bir hafta bile yıkamasanız yağlanmıyor (: Benim saçlarım yağlı değil ama ben bile alıştım bu işe. Bitince ne yaparım diye şimdiden onu düşünüyorum (: 

İlaç kullanıyorum diye cildime bakmamazlık etmiyorum tabii ki de. Hatta daha da özen gösteriyorum. Sabah ve akşam yüzümü temizleme jeli ile temizliyorum. Yatmadan önce tonikleyip kremliyorum. Haftada en az 1 kez peeling yapıyorum. Çok kuru hissedersem de nem maskesi yapıyorum. Çok da abartmamak gerek diye düşünüyorum bana bu kadarı yeterli geliyor. Bir de sodayı öneriyorum. Yüzünüzü sodayla yıkayabilirsiniz. Sivilce izlerinizin rengini açıyor ve çok taze hissettiriyor.

Ayrıca yağı ve şekeri biraz azaltmakta fayda var. Karaciğer dostu gıdalara ağırlık vermeliyiz.

Sanırım unuttuğum bir şey kalmadı. Kısacası korkacak hiçbir şey yok. Sorunuz ya da öneriniz varsa yorum bırakabilirsiniz. Artık her ay 'Aknetrent Günlüğüm' adı altında deneyimlerimi ve önerilerimi paylaşacağım. Okuduğunuz için çok teşekkürler.
Gününüz güzel geçsin (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder